Zaproszenie na powiatowe obchody ŚWIĘTA NIEPODLEGŁOSCI 11 LISTOPADA 2024
Zaproszenie na gminne obchody NARODOWEGO ŚWIĘTA NIEPODLEGŁOŚCI 11 LISTOPADA 2024
Konkurs "Frekwencja"- Ekstra klasa!
Szczegóły i regulamin konkursu w zakładce Menu.
„NAKRĘĆ SIĘ NA POMOC ANI"
Drodzy Uczniowie, Nauczyciele i Rodzice!
Przypominamy o wzięciu udziału w trwającej akcji zbierania plastikowych nakrętek dla małej Ani, która urodziła się jako skrajny wcześniak i zmaga się z wieloma poważnymi problemami zdrowotnymi. Dziewczynka cierpi na mózgowe porażenie dziecięce, lekooporną padaczkę – Zespół Westa, wadę serca oraz problemy ze wzrokiem. Jedyną szansą na poprawę zdrowia jest intensywna rehabilitacja, która pomoże jej stanąć na nogi. Nakrętki – małe gesty, wielkie serca!
Każda nakrętka ma znaczenie i przybliża ją do niezbędnej rehabilitacji oraz sprzętu ortopedycznego, które dają nadzieję na poprawę jej stanu zdrowia.
Punkty zbiórki oznaczone są plakatami i znajdują się na każdym piętrze szkoły. Zachęcamy do przynoszenia nakrętek z domu, a także do dzielenia się informacją o akcji wśród znajomych. Razem możemy więcej!
Dołączcie do nas w tej szlachetnej misji i pomóżmy Ani stanąć na nogi! Dziękujemy za każdą pomoc i wsparcie!
POMAGANIE TO NASZA SUPERMOC!
SuperBohaterka Ania - kliknij i dowiedź się więcej.
#PomocDlaAni #NakrętkiDlaAni #SuperBohaterkaAnia
Z zawodem w przyszłość
Celem projektu „Z zawodem w przyszłość” jest wspieranie równego dostępu do dobrej jakości kształcenia zawodowego, zdobycie dodatkowych kwalifikacji i kompetencji uczniów Technikum w Zespole Szkół w Żółkiewce poprzez udział w kursach i zajęciach pozalekcyjnych, dofinansowanie pracowni kształcenia zawodowego w nowoczesny sprzęt i wyposażenie, a także podniesienie kwalifikacji nauczycieli kształcenia zawodowego/instruktorów praktycznej nauki zawodu.
Udział w nim weźmie min. 36 uczniów oraz nauczyciele kształcenia zawodowego.
W projekcie zaplanowano płatne staże zawodowe u pracodawców, kursy zawodowe oraz zajęcia pozalekcyjne dla uczniów Zespołu Szkół w Żółkiewce , a także doposażenie pracowni dydaktycznych w nowoczesny sprzęt i wyposażenie oraz kursy i studia podyplomowe dla nauczycieli kształcenia zawodowego.
Do pracowni zostaną zakupione:
1.Zestaw Automatycznego kierowania z dokładnością RTK 2.5cm.
2.Frezarka CNC.
3.Zestaw serwisowy do pojazdów elektrycznych.
4. Pojazd elektryczny.
Uczniowie zdobędą dodatkowe umiejętności i kwalifikacje zawodowe poprzez udział w kursach
1. Kurs spawania metodą TIG.
2. Kurs operatora obrabiarek CNC.
3. Kurs na ładowarki teleskopowe.
Ponadto poprzez udział w zajęciach zawdoznawczych zapoznają sie z technologią produkcji maszyn rolniczych zwiedzając Fabrykę NEW Holland w Płocku.
Zdobędą dodatkową wiedzę z zakresu elektromobilności poprzez uczestnictwo w warsztatach prowadzonych na uczelni wyższej - Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Chełmie w ramach współpracy z uczelnią wyższą.
Tematyka zajęć będzie skupiała się wokół zielonej transformacji i elektrycznych układów napędowych pojazdów elektrycznych, technologii, infrastrukturze.
Nauczyciele przedmiotów zawodowych zdobędą dodatkowe umiejętności i kwalifikacje uczestnicząc w kursie obrabiarek numerycznych CNC oraz studiach podyplomowych z zakresu elektromobilności.
Realizacja projektu przyczyni się do zwiększenia jakości kształcenia, zdobycia przez uczniów poszukiwanych na rynku pracy dodatkowych kwalifikacji oraz zdobycia fachowej wiedzy dotyczącej zielonej transformacji w technice rolniczej i samochodowej poznając tajniki eksploatacji i napraw elektrycznych układów napędowych pojazdów elektrycznych, hybrydowych i innych alternatywnych źródeł napędowych w pojazdach i maszynach.
Mechanicy z Żółkiewki
W projekcie weźmie udział 16 naszych uczniów z kierunku technik mechanizacji rolnictwa i agrotroniki, którzy będą podnosić swoje kwalifikacje podczas 2-tygodniowych staży w Czechach. Wraz z uczniami wyjedzie na staż 2 opiekunów – nauczycieli z naszej szkoły. Ponadto, dwóch nauczycieli zawodu wyjedzie do Czech na tygodniowe obserwacje pracy, które odbędą się w czeskich przedsiębiorstwach.
Realizacja tego projektu stworzy uczniom możliwości zdobywania doświadczenia zawodowego na europejskim rynku pracy, a tym samym zwiększy ich konkurencyjność. Wyjazd na staże zagraniczne wpłynie na podniesienie kompetencji zawodowych uczniów (teoretycznych i praktycznych), kompetencji językowych, społecznych i osobistych, takich jak współdziałanie w grupie, umiejętność organizacji pracy, itp. Mobilność to też szansa na rozwój zawodowy naszej kadry, na poznanie specyfiki czeskich rozwiązań w zakresie mechanizacji rolnictwa i agrotroniki, a także metod pracy z uczniem i stosowanych technik motywacyjnych. Realizacja projektu z programu Erasmus+ przyniesie także efekt w postaci podniesienia kompetencji kadry zarządzającej projektem, co zaskutkuje sprawniejszą realizacja podobnych przedsięwzięć w przyszłości.
Należy też zaznaczyć, że dzięki realizacji projektu zarówno my, jak partner projektu - Educare et Labora s.r.o. z Republiki Czeskiej, zbierzemy nowe doświadczenia w obszarze edukacji. Tym samym rozwiniemy kontakty europejskie i przyczynimy się do zwiększenia mobilności edukacyjnej w Europie.
Staże zagraniczne odbędą się w okresie 02.12 – 13.12.2024, a obserwacje pracy 17.02 – 21.02.2025. Przed wyjazdem na staże uczniowie przejdą przez proces przygotowania do mobilności organizowany w formie zajęć dodatkowych w szkole. Odbędą się zajęcia z branżowego języka angielskiego, warsztaty kulturowe, dotyczące m.in. norm i obyczajów charakterystycznych dla Czechów oraz warsztaty pedagogiczne o charakterze motywacyjno-integracyjnym.
Umiejętności uczniów zdobyte podczas staży oraz kadry zdobyte podczas obserwacji pracy, zostaną potwierdzone przez uznawane w Europie dokumenty Europass Mobilność oraz certyfikaty.
Udział w projekcie jest bezpłatny. Koszty utrzymania, podróż, ubezpieczenie, kieszonkowe, wycieczki kulturowe, przejazdy lokalne pokryte zostaną z budżetu projektu.
Zawodowcy na czeskim rynku pracy
Informujemy, że Zespół Szkół w Żółkiewce realizuje projekt pt. „Zawodowcy na czeskim rynku pracy” działającą w partnerstwie z firmą Educare et Labora s.r.o. w Czechach.
Projekt jest dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS) 2021-2027. Projekt jest realizowany na zasadach programu Erasmus+ i dofinansowany z projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego”, którego beneficjentem jest Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji.
Projekt jest realizowany na podstawie umowy nr FRESVET-2022-1-PL01-KA122-VET-000069035 zawartej w dn. 01.09.2023 r pomiędzy Zespołem Szkół w Żółkiewce a Fundacją Rozwoju Sytemu Edukacji.
Projekt jest realizowany w terminie 01.08.2023 – 31.07.2024.
Cele projektu: 1. Doskonalenie umiejętności językowych uczniów ZS w Żółkiewce poprzez zagwarantowanie kontaktu z naturalnym językiem obcym, poprzez pobyt w obcym kraju,
2. Rozwój kompetencji zawodowych uczniów,
3. Rozwój procesu nauczania praktycznego na kierunku technik mechanizacji rolnictwa i agrotroniki poprzez wdrażanie czeskich praktyk zawodowych,
4. Zwiększenie atrakcyjności szkoły poprzez umiędzynarodowienie procesu kształcenia,
5. Główne działanie w projekcie to organizacja 2-tygodniowych staży zagranicznych dla 16 uczniów, którzy wyjadą do Czech wraz z 2 opiekunami z organizacji wysyłającej.
Filmy promujące szkołę
Serdecznie zapraszamy do obejrzenia filmów promujących szkołę
Poniżej umieszczamy linki do filmów.Prezentacja video szkoły 2024r
ZS Żółkiewka cz. 1
ZS Żółkiewka cz. 2
Dzień Otwarty Szkoły 2024
Kierunki kształcenia na rok szkolny 2024/2025 - TECHNIK MECHANIZACJI ROLNICTWA I AGROTRONIKI
Technik mechanizacji rolnictwa i agrotroniki jest bardzo atrakcyjnym zawodem, który przygotowuje do:
- użytkowania pojazdów, narzędzi, maszyn i urządzeń stosowanych w produkcji rolniczej;
- obsługiwania pojazdów rolniczych, środków transportu, maszyn i urządzeń stosowanych w rolnictwie;
- oceniania stanu technicznego maszyn i urządzeń rolniczych;
- wykonywania prac pojazdami samochodowymi i ciągnikami rolniczymi;
- obsługiwania urządzeń, systemów elektronicznych oraz nawigacji satelitarnej GPS stosowanych w pojazdach, maszynach i urządzeniach rolniczych;
- organizowania prac związanych z konserwacją i naprawą środków technicznych stosowanych w rolnictwie.
Kwalifikacje:
ROL.02. Eksploatacja pojazdów, maszyn, urządzeń i narzędzi stosowanych w rolnictwie;
ROL.08. Eksploatacja systemów mechatronicznych w rolnictwie.
Praktyka zawodowa, nauka jazdy i inne uprawnienia:
- liczba tygodni przeznaczonych na realizację praktyk zawodowych: 8 tygodni (280 godzin);
- miejsce realizacji praktyk zawodowych: szkolne pracownie mechanizacyjne i działki dydaktyczne, gospodarstwa rolne, grupy producentów rolnych, przedsiębiorstwa produkcyjno-usługowe z branży rolniczej, jednostki publiczne i niepubliczne obsługi sektora rolniczego oraz inne podmioty stanowiące potencjalne miejsce zatrudnienia absolwentów szkół kształcących w zawodzie;
- odbycie kursu na prawo jazdy w zakresie kategorii B i T zgodnie z przepisami dotyczącymi kierujących pojazdami;
- zdobycie uprawnień do prowadzenia kombajnów zbożowych ora pras wysokiego stopnia zgniotu;
- uzyskanie świadectwa ukończenia kursu chemizacyjnego,
- możliwość zdobycia uprawnień do obsługi wózków widłowych i ładowarek teleskopowych.
Przedmioty rozszerzone:
- matematyka
W trakcie nauki zapewniamy:
- nowoczesną i bardzo bogatą bazę dydaktyczna do przedmiotów zawodowych i ogólnokształcących,
- nabycie praktycznych umiejętności dotyczących naprawy i diagnostyki samochodów, ciągników i maszyn rolniczych,
- możliwość udziału w zagranicznych praktykach zawodowych organizowanych w ramach projektów Erasmus +,
- przyjazną atmosferę nauki i realizacji własnych zainteresowań,
- szeroko rozumiane bezpieczeństwo pobytu w szkole oraz w trakcie wyjazdów pozaszkolnych,
- zwiedzanie ciekawych miejsc , zakładów produkcyjnych oraz organizowanych wystaw i targów związanych z zawodem.
Absolwent tego kierunku może pracować jako: - przedstawiciel handlowy producentów sprzętu rolniczego i środków do produkcji rolnej - kierowca, mechanik pojazdów - prowadzić indywidualne gospodarstwo rolne - specjalista ds. naprawy pojazdów i maszyn rolniczych - w przedsiębiorstwach związanych z produkcją rolniczą lub kontynuować naukę na wybranych studiach. Umożliwia prowadzenie własnej działalności gospodarczej oraz nadaje kwalifikacje rolnicze.
Zespół Szkół w Żółkiewce
Zapraszamy na spacer po naszej szkole.
Menu górne - Panorama 360 .
Gminne obchody 106. rocznicy Odzyskania Niepodległości
W dniu 11 listopada 2024 r. Zespół Szkół w Żółkiewce aktywnie uczestniczył w gminnych obchodach Narodowego Święta Niepodległości.
Uczniowie technikum mechanizacji rolnictwa i agrotroniki: Sebastian Marcyniuk (kl. III T), Kacper Batorski (kl. II T) i Mateusz Nowosadzki (kl. II T) prezentowali sztandar szkoły. Wiązankę przy tablicy, upamiętniającej 100-lecie Odzyskania Niepodległości przez Polskę, złożyli: Emilia Sobieszczańska (kl. I T) i Rafał Bartnik (kl. II T). Ponadto uczniowie: Daniel Słabosz (kl. IV T), Kacper Batorski (kl. II T) i Sebastian Oseła (kl. III T) prezentowali sztandar Światowego Związku Żołnierzy Armii Krajowej i wystąpili w mundurach Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej.
Dyrektor Zespołu Szkół w Żółkiewce Pan Henryk Różyło oraz reprezentanci uczniów, rodziców i nauczycieli uczestniczyli we mszy świętej w kościele pw. Św. Wawrzyńca w Żółkiewce, a następnie w uroczystej akademii zorganizowanej w Ośrodku Kultury Samorządowej w Żółkiewce. Młodzież naszej szkoły przedstawiła montaż słowno-muzyczny ukazujący najważniejsze wydarzenia z okresu zaborów, powstań narodowych oraz momentu odzyskania niepodległości. W inscenizacji uczestniczyli uczniowie: Piotr Malec (kl. I T), Krystian Mantaj (kl. V T), Adam Daniło (kl. III T), Diana Dolecka (kl. III T), Rafał Bartnik (kl. II T), Sylwia Bartoszewska (kl. II T), Emilia Sobieszczańska (kl. I T). Część artystyczna składająca się z recytacji, śpiewu i krótkich scenek teatralnych przygotowana została pod kierunkiem nauczyciela języka polskiego, Pani Mileny Niścior.
Akademia z okazji Narodowego Święta Niepodległości
Dnia 8 listopada w naszej szkole odbyła się uroczysta akademia z okazji Narodowego Święta Niepodległości. Uczniowie przygotowali wzruszający program artystyczny, który przypomniał wszystkim o doniosłym wydarzeniu z 1918 roku, kiedy Polska po 123 latach niewoli odzyskała niepodległość.
Szkolną akademię rozpoczęliśmy od wspólnego odśpiewania hymnu narodowego - w ten sposób społeczność Zespołu Szkół w Żółkiewce wzięła udział w kolejnej edycji akcji Ministerstwa Edukacji Narodowej pt. „Szkoła do hymnu” . W murach szkoły rozbrzmiały cztery zwrotki „Mazurka Dąbrowskiego”.
Część artystyczna składała się z recytacji, śpiewu i krótkich scenek teatralnych, które ukazały najważniejsze wydarzenia z okresu zaborów, powstań narodowych oraz momentu odzyskania niepodległości.
Jednym z najbardziej poruszających elementów akademii była recytacja wiersza „Reduta Ordona” Adama Mickiewicza w wykonaniu Piotra Malca. Uczeń zachwycił wszystkich recytując cały utwór z pamięci. Dodatkowo cała społeczność szkolna odśpiewała „Rotę” Marii Konopnickiej.
W inscenizacji uczestniczyli uczniowie: Karolina Wypych (kl. V T), Krystian Mantaj (kl. V T), Adam Daniło (kl. III T), Diana Dolecka (kl. III T), Rafał Bartnik (kl. II T), Sylwia Bartoszewska (kl. II T), Emilia Sobieszczańska (kl. I T), Piotr Malec (kl. I T) . Akademia z okazji Narodowego Święta Niepodległości zorganizowana została pod kierunkiem nauczyciela języka polskiego, Pani Mileny Niścior.
Na zakończenie głos zabrał dyrektor Zespołu Szkół w Żółkiewce, Pan Henryk Różyło, który przypomniał jak ważne jest pielęgnowanie pamięci o przeszłości i o bohaterach, którzy poświęcili życie, abyśmy mogli żyć w wolnym kraju.
Spotkanie z rekruterami WCR w Chełmie
W dniu 07.11.2024 r. w naszej szkole odbyło się spotkanie uczniów kl. IV i V technikum z przedstawicielami Wojskowego Centrum Rekrutacji w Chełmie: mł. chor. Piotrem Domańskim, szer. Magdaleną Stępniak i szer. Ewą Brzozowską. Zostało ono zorganizowane w ramach Projektu Ministra Obrony Narodowej „Zawód Żołnierz”.
Spotkanie miało charakter informacyjny. Uczniom zostały zaprezentowane różne formy służby wojskowej, tym m.in. Dobrowolna Zasadnicza Służba Wojskowa. Przedstawiciele WCR w Chełmie omówili szkolenia podstawowe i specjalistyczne, szkoły podoficerskie i uczelnie wojskowe.
Uczniom przedstawione zostały programy MON takie jak: „Legia Cudzoziemska” oraz „Stypendium”.
Prezentacja szkoły